Yahya Kemal' in Hâtıratından



Yeni Mekteb

Beş yaşındaydım. ( 1889 senesiydi.) Yeni mektebe girdim. Bu yeni mekteb Üsküp' ün en mübarek tepesi üzerinde olan Sultan Murad Câmii' nin arkasındaydı. Yeni mekteb asırlar içinde hangi eski mektebe nisbetle yeni idi. Bunu hâlâ tayin edemiyorum. Hakikatte tam mânâsıyle eskiydi. Zannettiğime göre Sultan Murad-ı Sâni o tepede mâruf câmiini bina ettiği zaman etrafına, medrese, imâret ilave ederken onu da ilave etmişti. Çünkü o tepede câmiinin teferruatından olmayan hiçbir yapı yoktu. Yeni mektebin yeniliği ise zamanla yanmış ve yıkılmış olan binasının yeniden yapılmış olmasından geliyordu. İşte hoca karşısında ilk defa ders gördüğüm yer, daha İstanbul fethedilmeden önce vücuda gelen ve o zamandan beri hiçbir şeyi değişmemiş olan bu lâtif yerdi. Eğer oraya gönderilmemiş olsaydım, tahsilim doğrudan doğruya bir yeni maarif mektebinde başlasaydı milliyetimin en hoş bir hatırasından mahrum kalmış olurdum. Çocukluğumda olsun birkaç sene güzel mazimiz içinde yaşamış oldum.


Yahya Kemal- Çocukluğum,Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hâtıralarım
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=43250

0 Comments:

Yorum Gönder