Bu Parça Altun ve Elmas ile Yazılsa Liyakatı[1] Var
Evet sâbıkan[2] bahsi geçmiş. Avucunda küçük taşların zikir ve tesbih etmesi (ve ma rameyte iz rameyte)[3] ; sırrı ile aynı avucunda küçücük taş ve toprak düşmana top ve gülle hükmünde onları inhizama[4] sevketmesi (ven şakkal kamer)[5] nassı[6] ile aynı avucunun parmağı ile Kamer'i iki parça etmesi ve aynı el çeşme gibi on parmağından suyun akması ve bir orduya içirmesi. Ve aynı el hastalara ve yaralılara şifa olması. Elbette o mübarek el ne kadar harika bir mu'cize-i kudret-i İlahiye olduğu gösterir. Güya ahbab içinde o elin avucu küçük bir zikirhane-i Sübhanîdir ki: küçücük taşlar dahî içine girse, zikir ve tesbih ederler. Ve a'dâya[7] karşı küçücük bir cephane-i Rabbanîdir ki; içine taş ve toprak girse gülle ve bomba olur. Ve yaralılar ve hastalara karşı küçücük bir eczahane-i Rahmanîdir ki: hangi derde temas etse derman olur. Ve celâl[8] ile kalktığı vakit kameri parçalayıp Kab-ı Kavseyn[9] şeklini verir. Ve cemâl[10] ile döndüğü vakit, âb-ı kevser[11] akıtan on musluklu bir çeşme-i rahmet hükmüne girer. Acaba böyle bir zâtın bir tek eli böyle acîb mu'cizâta[12] mazhar[13] ve medar[14] olsa, o zâtın Hâlık-ı Kâinat yanında ne kadar makbul olduğu ve davasında ne kadar sadık bulunduğu ve o el ile bîat edenler ne kadar bahtiyar olacakları bedahet[15] derecesinde anlaşılmaz mı ???
---------------------------------------
[1] Lâyık olmak. Fazilet. Kıymetlilik.
[2] Bundan önce, evvelce.
[3] “Attığın zaman da sen atmadın, lakin Allah attı.”Enfal Süresi-17.ayet.(Burada, Bedir savaşı sırasında meydana gelen bir olay kastedilmektedir. Teke tek karşılaşmalardan sonra, tüm ordunun genel savaşa başlayacağı sırada Hz. Peygamber (s.a) yerden bir avuç kum alıp kafir ordusuna doğru attı ve "Yüzleri kavrulsun" dedi. O sırada başlama işareti verdi ve müslümanlar, bir bütün oluşturarak kafirlere saldırdılar.)
[4] Bozulma. Askerin bozulup dağılması.
[5] “Ve ay yarıldı.” Kamer Süresi-1.ayet. (Birçok sahâbîden gelen rivayetlere göre Mekkeliler Hz. Peygamber’den mucize istemişler, o da parmağıyla aya işaret etmiş ve ay ikiye ayrılmış, sonra birleşmiştir.)
[6] Kat'ilik, kesinlik, açıklık. Te'vile ihtimali olmayan söz veya delil.
[7] Düşmanlar.
[8] Azamet. Hiddetlilik, hışım.
[9] İki yay uzaklığı mesafesi. (Miraç gecesinde Hz. Muhammed’in Cenab-ı Hakka olan yakınlık derecesinden kinaye.)
[10] Fertteki güzellik.Hüsn.
[11] Kevser âb-ı hayatı. Kevser letâfeti.
[12] Hayret uyandıran mucizeler.
[13] Sahib olma, nâil olma. Şereflenme.
[14] Sebeb, vesile.
[15] Açıklık. Belli, açık, aşikâr.
1 Comment:
ilk fotodaki arapça kısım yanlış. venşakkalkameru olacak.
Yorum Gönder