Osmanlı Türkçesinde Türkçe Ünlülerin Yazılışı

Türkçe kelimelerde “a” ünlüsü kelime başında daima “medli elif ” ile gösterilir.

Kelime sonunda “a” yine elifle, kimi eklerin ve kelimelerin kalıplaşmış yazılışlarında ise “he” ile gösterilir.



Kelime başında “e”, “ elif” ile gösterilir.Kelime sonunda “e”, “he” ile gösterilir.




Osmanlı Alfabesinde dört ünlünün de aynı harfle yazılması okumada güçlüğe neden olur.Kelime başındaki harfin ince veya kalın olması okumayı kolaylaştırsa da, yuvarlak ünlünün niteliğini tesbit etmek için cümledeki anlamdan ve genel kültürel donanımdan başka bir yardımcı yoktur.



Osmanlı Alfabesinde ” ı ” ve ” i ” sesleri için aynı işaret kullanılmıştır.





Kelimedeki ünlünün ” ı ” veya ” i ” olduğunun belirlenmesinde kelime başındaki harfler yardımcı olsada, kelimenin cümle içindeki anlamı, doğru okunmasının en önemli koşuludur.

5 Comments:

Adsız said...

verdiğiniz bilgiler için minnet ve saygılar
sunuyorum.vefaolgun

Adsız said...

iyi hünler ne olur yardım edin ben osmanlıca konulu kitaplar indirmek istiyorum ama hangi siteden indireceğimi bilmiyorum bana yardım edin normal romanlar indirecegim kitap sitelerinide yazarsanız çok iyi yaparsınız

Nesrin Özbey said...

iyi günler :)

Sorunuzun tam karşılığı olur mu bilemem ama www.osmanlicadersleri.com sitesi var.

Normal roman için de arama motorlarından yararlanmanızı öneririm.

Adsız said...

ben tarih öğretmeniym ellerinize sağlık ama eksik

Zengin said...

Tarihimize Kültürümüze mirasımıza sahip çıktığınız için elinize sağlık teşekkürler.

Yorum Gönder